Monday, September 14, 2015

OneXOX


14 Sept 2015


-----------------------------------------------------------------




==============================================
Kami adalah Agen Berdaftar OneXOX
Lokasi: Depan SMK Teratak Pulai, Jelawat, Bachok, Kelantan.
Telefon : 0193730032
Email: terapulent@gmail.com
Sumber Maklumat : http://www.onexox.my/

Di sini anda boleh:
Membeli simkad permulaan XOX
Membuat MNP untuk mengekalkan nombor lama
Mendaftar sebagai Sub Dealer
User Get User
Reload XOX
Epay XOX
===========================================
Kawasan Besut
Sila berhubung dengan Dealer:
Azme Yusof
01120704995
(Alor Lintang , Kg. Raja)

Suhaimi Jusoh
01120705991
(Gong Medang, Tembila, Pangkalan Kubor, Beting Lintang)
============================================




Info User

"PELAN DATA" internet
1XD1.5 SEND KE 22111(1.5GB 30 HARI)(RM29.99)
1XD250 SEND KE 22111(250MB 7HARI)(RM10)
1XD500 SEND KE 22111(500MB 30HARI)(RM18)
1XD1 SEND KE 22111(1GB 30HARI)(RM38)
1XD2 SEND KE 22111(2GB 30HARI)(RM48)
1XD3 SEND KE 22111(3GB 30HARI)(RM68)
1XD5 SEND KE 22111 (5GB 30HARI)(RM108)"


============================================

Prepaid ONEXOX ada 2 akaun:
Akaun Dedikasi (DA) - utk call & sms kadar MURAH. Hanya Onexox ada akaun terJIMAT ini..
Akaun Utama (MA) - Akaun mcm telko lain boleh langgan INTERNET, call & sms kadar BIASA (jika kredit Akaun DA habis).
Jika topup RM5; automatik RM2 masuk Akaun DA, RM3 masuk Akaun MA.
Jika topup RM10; automatik RM4 masuk Akaun DA, RM6 masuk Akaun MA.
Jika topup RM30; automatik RM20 masuk Akaun DA, RM10 masuk Akaun MA.
Jika topup RM50; automatik RM50 masuk Akaun DA, RM0 masuk Akaun MA.
Transfer Kredit drpd Akaun DA ke Akaun MA;
Jika nk langgan internet tp kredit Akaun MA tidak cukup, anda boleh pindah kredit drpd Akaun DA ke MA;
(Cnth: pindah RM10 drpd DA ke MA)
sms: TRNS DA 10  & hntr ke 22111

==========================================================
==========================================================


Info Dealer/Sub Dealer

Kepada semua Dealer & SD;
User Perlu Balas SMS utk MNP (Celcom, Maxis, Tunetalk)
BERITAHU BAKAL USER ANDA UTK BALAS SMS DARI TELCO ASAL UNTUK MUDAHKAN PROSES MNP
Semua user-user baru yang hendak MNP (convert line). Semasa proses berjalan, user akan menerima satu sms dari pihak Telco dan user wajib membalas sms tersebut yang mengatakan user bersetuju hendak convert line telco lain, barulah proses MNP akan BERJAYA.
Jika user tidak reply sms itu, MNP akan terus PENDING, atau jika sekiranya user membalas tidak mahu bertukar, MNP akan REJECT.
Oleh itu, sila terangkan kepada user baru anda perkara ini jika ada yang berminat hendak MNP (convert line). Semua pengguna perlu lebih alert dengan sms yang bakal diterima dan lakukan langkah seperti yang diarahkan supaya proses MNP berjalan dengan lancar.
Jika anda atau user anda merupakan pengguna Prepaid Maxis Hotlink, sila pastikan apabila pihak Maxis hantar pengesahan SMS, mohon reply Y (untuk YES) dalam kadar segera. Jika terlewat reply, maka pihak maxis akan reject permohonan MNP dengan Code SP51.
Rujuk dibawah:
MAXIS
Reply SMS:
Y ke 23400
CELCOM
Reply SMS:
SWITCHYES ke 28882

TUNETALK
Reply SMS:
Y ke 2233
===============================================

Istilah- istilah yang perlu diketahui

Flyers - Brochure (Risalah)
ONESYS - Sistem utk Dealer & UGU
Telco - Syarikat Telekomunikasi
MNO - Mobile Network Operator (Telco yg pencawang sendiri - Celcom, Maxis, Digi, U-Mobile)
MVNO - Mobile Virtual Network Operator (Telco yg tiada pencawang sendiri - ONEXOX, Tune Talk, Altel, Redone, dll sebab polisi kerajaan bukan sebab x mampu)
RNO - Recipient Network Operator
Tier - Level
No Dreg - No hp ONEXOX Dealer
PIN  - Counter digunakan utk daftar SD baru
Success/NP RFS   - Success/Number Porting Ready For Subscribing
- maksudnya MNP dah berjaya & user kena aktifkan simkad
Pending/NPR Ack  - Pending/Number Porting Request Acknowledgement
- maksudnya MNP dlm proses.
Error - Reject
Hierarchy - Senarai Dealer & User telah berdaftar utk Tier 1 - Tier 4.
New Register - No ONEXOX telah berjaya didaftar tapi simkad belum diaktifkan.
Active - No ONEXOX yg aktif.
Barred - Digantung (Boleh terima panggilan masuk shj)
Blocked - Disekat (Panggilan masuk & keluar tidak dibenarkan)
Terminated - Ditamatkan (No telefon dilupuskan)
PayHere - aplikasi (app) untuk menjual topup dan pembayaran bil telco & utiliti. PayHere merupakan kerjasama dari syarikat ePay dan ONEXOX.
Self care - portal web utk topup online & semak penyata bil prepaid

==========================================================

Register Menerusi Mesej

: 'DREG****
**

Hantar ke 22111

=========================================================

Topup Menerusi SMS

: DEALER TOPUP BY SMS
Utk pada dealer, blh cuba topup melalui sms (hantar ke 22111). Cara SMS :
DLRREC PR 0195215995 30 1234
di mana ;
0195215995 = no tel ingin topup
30 = jumlah ingin topup.
#hanya tukarkan no tel user dan junlah shj tiapkali ingin topup.

========================================================= Setting mesej xbleh send ke 22111

SAMSUNG GALAXY NOTE 2 DAN SEANGKATAN DENGANNYA
1. Klik " SETTING".
2. Klik "MORE".
3. Klik "APP MANAGER".
4. SWIPE ke kiri sehingga jumpa perkataan "ALL".
5. SCROLL DOWN sehingga jumpa FOLDER "MESSAGING"
6. Klik "MESSAGING"
7. SCROLL DOWN sehingga jumpa perkataan "SEND PREMIUM SMS".
8. Tukar arahan "NEVER ALLOW" ke "ALWAYS ALLOW".
9. Selesai semuanya, klik "SAVE" dan tekan BUTTON "HOME"
10. "RESTART PHONE" kemudian periksa baki akaun anda dengan menaip teks "BAL" dan hantar ke 22111

=======================================================





No comments: